Här hittar du svaren på våra vanligaste frågor. Om du inte hittar svaret du letar efter, kontakta vår kundtjänst så ska vi försöka hjälpa dig på bästa möjliga sätt.
Stöd
Du är vår prioritet. Du kan nå vår kundsupport via vår webbplats kontaktsida, telefon eller via e-post. Vi finns här för att hjälpa dig med eventuella frågor eller funderingar.
Öppettider (CEST):
Mån - Fre | 8.00 - 17.00
Tel: (+45) 75 801 050
Post: hello@naturescollection.eu
Chatt: Längst ner till vänster
NATURES COLLECTION A/S
Troldhøjvej 7 | 8722 Hedensted
Denmark | VAT: DK32096530
Produkter
Ja, alla våra produkter är tillverkade av naturligt fårskinn, vilket garanterar högsta kvalitet och komfort.
Ja, vi är engagerade i etiska och hållbara inköp av våra fårskinn. Våra fårskinn kommer från välrenommerade leverantörer som följer strikta djurskydds- och miljöstandarder.
Fårskinn erbjuder en rad fördelar, inklusive naturlig isolering, fukttransporterande egenskaper och otrolig mjukhet. Det ger värme på vintern och håller dig sval på sommaren. Dessutom är det allergivänligt och lätt att sköta.
Vi är engagerade i hållbarhet. Även om fårskinn är ett naturligt material, vidtar vi också åtgärder för att minska vår miljöpåverkan, till exempel genom att använda miljövänliga förpackningar och stödja hållbara jordbruksmetoder.
Ja, fårskinn är naturligt hypoallergent, vilket gör det till ett bra val för personer med allergier eller känsligheter.
Order
Du kan enkelt lägga en beställning på vår webbplats genom att lägga dina önskade varor i din varukorg och gå vidare till kassan.
Om din beställning gjordes korrekt får du en orderbekräftelse via e-post. Denna kommer normalt inom några minuter efter att du lagt din beställning, men det kan ta lite längre tid.
Om du inte har fått en orderbekräftelse kan det bero på någon av följande orsaker:
- Din beställning kanske inte har behandlats korrekt och därför kunde ingen beställning göras.
- Du kan av misstag ha gjort ett stavfel när du angav e-postadressen
- E-postmeddelandet har skickats men hamnat i din skräppostmapp
- E-postmeddelandet har ännu inte skickats från våra servrar på grund av en teknisk fördröjning (som normalt bara inträffar under Black Week och julen)
Hittar du det fortfarande inte? Vår kundtjänst hjälper dig gärna. Kontakta oss.
Ja, vi erbjuder både bulk- och grossistpriser för företag. Kontakta vårt säljteam för mer information och för att diskutera dina specifika behov här.
Detta är tyvärr inte möjligt för oss
På grund av våra snabba behandlings- och leveranstider kan vi inte ändra en beställning när den väl har lagts. (Observera: Betalning behandlas vid leveranstillfället.) Om du behöver avbryta din beställning, vänligen kontakta oss omedelbart. Vi gör allt vi kan för att tillgodose din begäran.
*Observera: Produkter i lager skickas vanligtvis inom 1 arbetsdag från det att en beställning behandlats. Specialtillverkade produkter är specialtillverkade för dig och kan därför inte avbrytas.
Registrera dig innan du skapar en önskelista. Om du redan är en registrerad användare anger du ditt användarnamn och lösenord. När du är inloggad på ditt konto kan du lägga till artiklar genom att klicka på "Spara i önskelistan" på valfri produktsida.
En reaprisreduktion tillämpas om en vara säljs inom 14 dagar efter att en beställning har lagts. Reduktionen tillämpas på den ursprungliga betalningskällan för skillnaden mellan det debiterade priset och reapriset.
Du bör kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på hello@naturescollection.eu.
Om du märker att ditt paket är skadat vid leverans bör du ta en bild av det innan du öppnar paketet. Om din vara är skadad bör du skicka en bild av den tillsammans med bilden på det skadade paketet.
Du kommer att kunna returnera de skadade beställningarna och få en bytesprodukt kostnadsfritt. Meddela oss bara att du returnerar en defekt vara.
Leverans
Behöver du dina varor snabbt? Få gratis leverans över hela världen på dina köp från Nature's Collection. Vi erbjuder UPS Express-leverans för snabbare leveransalternativ.
*Observera att fri frakt gäller över 200 USD/EUR/CHF/CAD
Vi erbjuder fri standardfrakt och fria returer. Vi täcker inte tull- eller importavgifter relaterade till länder utanför EU.
Om du av någon anledning får en faktura relaterad till import eller tull, vänligen kontakta vår kundtjänst så tittar de på ärendet.
Leveranstider kan variera beroende på din plats och det valda leveransalternativet. Du hittar beräknade leveranstider i kassan.
I samband med din orderbekräftelse får du ett separat e-postmeddelande från speditören med en spårningslänk där du enkelt kan följa ditt paket och få aviseringar om det.
Returer
Ja, vi har en problemfri retur- och bytespolicy. Om du inte är nöjd med ditt köp, vänligen kontakta vår kundsupport inom 100 dagar efter att du mottagit din beställning för hjälp.
Tryck på "Retur" i webbutikens rubrik och skriv in den e-postadress som användes för att göra beställningen. Då har du möjlighet att skapa en retur.
För att en retur ska godkännas måste den skickas tillbaka inom 100 dagar och tas emot av oss i oförändrat skick. När returen har behandlats och godkänts får du en bekräftelse via e-post. Din återbetalning kommer att återföras till det kreditkort som användes för att göra beställningen.
Natures Collection does not exchange items. If you wish to change your purchase to a different size, color or style, you need to return the product, and then place a new order on our webshop.
Products must be returned in a good and undamaged condition and should be returned in its original packaging. If returned products show signs of damage or use, other than what is required to establish the nature, characteristics and functioning of the product, you will be liable for any loss of value of such product. You may thus lose the right in full or in part to have the purchase price refunded. We will estimate the value on the basis of a specific assessment of the returned product. As soon as we have received and accepted the returned items, the refund will be issued.
Om du returnerar från ett land utanför EU eller Storbritannien, vänligen märk ditt paket tydligt som "RETURNED GOODS" och bifoga din faktura/returblankett på utsidan av ditt returpaket. Du hittar fakturan/returblanketten i e-postmeddelandet med returinstruktionerna. Det är mycket viktigt att bifoga fakturan på utsidan av paketet, eftersom underlåtenhet att göra det kommer att resultera i en avgift på 15 EUR som vi kommer att behöva debitera dig – och det vill vi inte.
Du har 100 dagar på dig att registrera din retur efter att du mottagit din beställning.
När du har registrerat din retur har du 7 dagar efter att du mottagit din returetikett på dig att lämna in ditt returpaket vid relevant budtjänstställe. Budet är angivet på din returetikett. Beroende på var du bor kan det ta upp till 21 dagar innan ditt returpaket når oss.
Vi behandlar inkommande returer löpande och återbetalar dig när din retur har behandlats på vårt lager. För återbetalningar beror det på din bank och det kan ta upp till 5 dagar innan pengarna syns på ditt konto.
Betalningar
Vi accepterar olika betalningsmetoder, inklusive de flesta kreditkort och PayPal, för att ge dig en bekväm shoppingupplevelse.
Ja, vi tar din säkerhet på största allvar. Vår webbplats använder säker kryptering för att skydda din betalningsinformation.
Denna webbplats har säkerhetsåtgärder på plats för att skydda mot förlust, missbruk och ändring av informationen vi kontrollerar. Alla beställningar överförs via säkra internetanslutningar med hjälp av SSL-krypteringsteknik (Secure Sockets Layer).
All din personliga information, inklusive din kreditkortsinformation och ditt inloggningslösenord, lagras i krypterat format hela tiden. Denna webbplats, och ännu viktigare, all användarinformation, är ytterligare skyddad av ett flerskiktat brandväggsbaserat säkerhetssystem.
Att bo utanför EU gör dig berättigad till momsåterbäring. Tyvärr erbjuder vi inte momsåterbäring för köp i vår webbutik, men vi arbetar på att göra detta till verklighet.
Garanti
Vi står bakom kvaliteten på våra produkter. Många av våra varor levereras med garanti mot tillverkningsfel. Se den specifika produktsidan eller kontakta vår kundsupport för garantiinformation.
OEKO-TEX® är ett globalt standardiserat, oberoende test- och certifieringssystem för läderprodukter.
Vi är OEKO-TEX-certifierade för att säkerställa att de material vi använder till våra produkter är fria från skadliga kemikalier.
Vård
Det är enkelt att ta hand om dina fårskinnsprodukter. De flesta kan rengöras punktvis med ett milt rengöringsmedel och varmt vatten. Detaljerade skötselråd finns på produktens skötseletikett och på vår webbplats.
100 % naturliga produkter är 100 % LÄTTSKÖTTA! Vi lovar.
Det är enkelt att rengöra och underhålla din fårskinnsprodukt. De flesta kan punktrengöras med ett milt rengöringsmedel och varmt vatten. För detaljerade skötselinstruktioner, se den specifika produktens skötseletikett eller vår webbplats.
Naturliga ull-, läder- och pälsprodukter är mycket enkla att sköta. Fibrernas unika struktur stöter till och med bort smuts och ger en naturlig hållbarhet och robusthet.
Trots detta rekommenderar vi att du läser skötselinstruktionerna nedan innan du använder din NATURES Collection-produkt. Du hittar alltid individuella skötselinstruktioner för alla NATURES Collection-produkter och du är mer än välkommen att kontakta vårt team för ytterligare hjälp eller frågor. Nedan hittar du några allmänna skötselinstruktioner och några tips och tricks för att ta hand om din NATURES Collection-produkt.
Låt oss först ge dig tre enkla regler att följa: 1. Dammsug, skaka eller borsta din produkt regelbundet 2. Undvik direkt solljus för färgade produkter. På så sätt undviker du UV-skador eller blekning. 3. Åtgärda fläckar och spill så snabbt som möjligt. Regelbunden dammsugning hjälper till att bevara de fluffiga ull- och pälsfibrerna. Kom ihåg att alltid välja den lägsta sugnivån för att undvika onödiga skador. Produkter med längre ull kan också dra nytta av att borstas då och då med en stålborste.
Be NATURES Collection-teamet att förse dig med en. Små fläckar och spill kan oftast svampas bort med en fuktig trasa och lite ljummet vatten. Om inte, följ skötselråden på din produkt eller kontakta vårt team. När du hanterar fläckar och spill är det mycket viktigt att du åtgärdar skadan så snabbt som möjligt, eftersom våta fläckar är mycket lättare att hantera än torra fläckar. Slutligen, kom ihåg att direkt solljus, på grund av UV-strålning, är ett strikt NEJ! för färgade produkter.
För alla naturliga färger är du mer än välkommen att lägga den i solen. Vi önskar dig all lycka till med din NATURES Collection-produkt – vi är säkra på att du kommer att älska den. Det gör vi!
Några andra FRÅGOR?



