Här hittar du svaren på våra vanligaste frågor. Om du inte hittar svaret du söker, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på bästa möjliga sätt.
Kundsupport
Du är vår prioritet. Du kan kontakta vårt kundsupportteam via vår webbplats kontaktformulär, telefon eller genom att skicka ett e-postmeddelande. Vi finns här för att hjälpa dig med alla frågor eller funderingar.
Öppetider
Mon - Tors | 9-15
Mail: hej@naturescollection.seTel: 010-888 77 80
NATURES COLLECTION A/S
Troldhøjvej 7 | 8722 Hedensted
Denmark | VAT: DK32096530
Produkter
Ja, alla våra produkter är tillverkade av naturligt lammskinn, vilket garanterar högsta kvalitet och komfort.
Ja, vi är engagerade i etisk och hållbar upphandling av vårt lammskinn. Vårt lammskinn kommer från ansedda leverantörer som följer strikta djurvälfärds- och miljöstandarder.
Lammskinn erbjuder en rad fördelar, inklusive naturlig isolering, fukttransporterande egenskaper och otrolig mjukhet. Det ger värme på vintern och håller dig sval på sommaren. Dessutom är det hypoallergent och lätt att sköta om.
Vi är engagerade i hållbarhet. Även om lammskinn är ett naturligt material, vidtar vi också åtgärder för att minska vår miljöpåverkan, såsom att använda miljövänlig förpackning och stödja hållbara jordbruksmetoder.
Ja, lammskinn är naturligt hypoallergent, vilket gör det till ett bra val för personer med allergier eller känsligheter.
Beställningar
Du kan enkelt lägga en beställning på vår webbplats genom att lägga till de önskade produkterna i din kundvagn och gå vidare till kassan.
Om din beställning har gjorts korrekt kommer du att få en orderbekräftelse via e-post. Denna kommer normalt inom några minuter efter att beställningen har gjorts, men det kan ta lite längre tid. Om du inte har fått någon orderbekräftelse kan det bero på något av följande skäl:
• Din beställning kanske inte har behandlats korrekt, och därför har ingen beställning gjorts.
• Du kan av misstag ha gjort ett stavfel när du angav e-postadressen.
• E-posten har skickats men hamnat i din skräppostmapp.
• E-posten har ännu inte skickats från våra servrar på grund av en teknisk fördröjning (vilket normalt endast inträffar under Black Week och julen).
Har du fortfarande inte hittat den? Vårt kundserviceteam hjälper dig gärna. Vänligen kontakta oss.
Ja, vi erbjuder mängdrabatt och grossistpriser för företag. Vänligen kontakta vårt säljteam för mer information och för att diskutera dina specifika behov här.
Det är tyvärr inte möjligt
På grund av våra snabba bearbetnings- och leveranstider kan vi inte ändra en beställning när den väl har gjorts. (Observera: Betalningen behandlas vid tidpunkten för leverans.) Om du behöver avboka din beställning, vänligen kontakta oss omedelbart. Vi kommer att göra allt vi kan för att tillgodose din begäran.
Obs! Produkter som finns i lager skickas vanligtvis inom 1 arbetsdag från det att en beställning har behandlats. Anpassade produkter tillverkas specifikt för dig och kan därför inte avbokas.
Vänligen registrera dig innan du skapar en önskelista. Om du redan är registrerad användare, vänligen ange ditt användarnamn och lösenord.
När du sedan är inloggad på ditt konto kan du lägga till artiklar genom att klicka på “Spara till önskelista” på vilken produktsida som helst.
Ett prisjusteringskredit ges om en vara reas ut inom 14 dagar efter att en beställning har gjorts. Krediten motsvarar mellanskillnaden mellan det ursprungliga priset och reapriset och tillämpas på den ursprungliga betalningsmetoden.
Du bör kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på hej@naturescollection.eu. Om du märker att ditt paket är skadat vid leverans, bör du ta en bild av det innan du öppnar paketet. Om din vara är skadad, ska du skicka en bild av den tillsammans med bilden på det skadade paketet.
Du kommer att kunna returnera de skadade varorna och få en ersättningsprodukt utan kostnad. Låt oss bara veta att du returnerar en defekt vara.
Leverans
Behöver du dina varor snabbt? Njut av gratis leverans över hela världen när du handlar från Nature’s Collection. Vi erbjuder UPS Express-leverans för snabbare fraktalternativ.
Observera att gratis frakt gäller för köp över 200 USD/EUR/CHF/CAD.
Vi erbjuder gratis standardfrakt och fri retur. Vi hanterar också eventuella tull- och importavgifter. Skulle du av någon anledning få en faktura relaterad till import eller tull, vänligen kontakta vårt kundserviceteam så tittar de på saken.
Leveranstider kan variera beroende på din plats och det valda fraktalternativet. Du kan hitta uppskattade leveranstider under utcheckningsprocessen.
I samband med din orderbekräftelse kommer du att få ett separat e-postmeddelande från fraktbolaget med en spårningslänk där du enkelt kan följa ditt paket och få aviseringar om det.
Retur
Ja, vi har en enkel och smidig retur- och bytespolicy. Om du inte är nöjd med ditt köp, vänligen kontakta vårt kundsupportteam inom 100 dagar efter att du mottagit din beställning för hjälp.
Tryck på “Returportal” i webbshopens rubrik och ange den e-postadress som användes för att göra beställningen. Därefter får du möjlighet att skapa en retur.
För att en retur ska accepteras måste den skickas tillbaka inom 100 dagar och mottas av oss i oförändrat skick. När returen har behandlats och godkänts kommer du att få en bekräftelse via e-post. Din återbetalning kommer att ske till det kreditkort som användes för att göra beställningen.
Du kan tyvärr inte byta din var mot en annan. Om du vill ändra ditt köp till en annan storlek, färg eller stil måste du returnera produkten och sedan lägga en ny beställning i vår webbshop.
Produkter måste returneras i gott och oskadat skick och bör skickas tillbaka i sin originalförpackning. Om returnerade produkter visar tecken på skador eller användning, utöver vad som krävs för att fastställa produktens natur, egenskaper och funktion, kommer du att vara ansvarig för eventuell värdeförlust på produkten. Du kan därför förlora rätten helt eller delvis att få köpesumman återbetald. Vi kommer att uppskatta värdet baserat på en specifik bedömning av den returnerade produkten. Så snart vi har mottagit och godkänt de returnerade varorna kommer återbetalningen att ske.
Om du returnerar från utanför EU eller Storbritannien, vänligen märk ditt paket tydligt med “RETURNED GOODS” och fäst din faktura/returformulär på utsidan av returpaketet. Du hittar fakturan/returformuläret i det e-postmeddelande som innehåller returinstruktionerna. Det är mycket viktigt att fästa fakturan på utsidan av paketet, eftersom det annars kommer att resultera i en avgift på 15 EUR som vi måste debitera dig — och det önskar vi inte.
Du har 100 dagar på dig att registrera din retur efter att du mottagit din beställning. När du har registrerat din retur har du 7 dagar på dig, efter att du har fått din returetikett, att lämna in ditt returpaket på relevant avlämningsställe för kuriren. Kurirens namn står på din returetikett. Beroende på var du bor kan det ta upp till 21 dagar för ditt returpaket att nå oss. Vi behandlar inkommande returer löpande och återbetalar dig när din retur har behandlats på vårt lager.
För återbetalningar beror det på din bank, och det kan ta upp till 5 dagar innan pengarna syns på ditt konto.
Betalning
Vi accepterar olika betalningsmetoder, inklusive de flesta större kreditkort och PayPal, för att erbjuda en smidig shoppingupplevelse.
Ja, vi tar din säkerhet på största allvar. Vår webbplats använder säker kryptering för att skydda din betalningsinformation.
Denna webbplats har säkerhetsåtgärder på plats för att skydda mot förlust, missbruk och ändring av informationen under vår kontroll. Alla beställningar skickas över säkra internetanslutningar med SSL (Secure Sockets Layer) krypteringsteknik. All din personliga information, inklusive kreditkortsinformation och inloggningslösenord, lagras alltid i krypterat format. Denna webbplats och all användarinformation skyddas dessutom av ett flerskiktat säkerhetssystem baserat på brandväggar.
Om du bor utanför EU är du berättigad till momsåterbetalning.
Tyvärr erbjuder vi för närvarande inte momsåterbetalning för köp i vår webbshop, men vi arbetar på att göra detta möjligt i framtiden.
Garanti
Vi står bakom kvaliteten på våra produkter. Många av våra artiklar levereras med en garanti mot tillverkningsfel. Vänligen se den specifika produktsidan eller kontakta vårt kundsupportteam för detaljer om garantin.
OEKO-TEX® är ett globalt standardiserat, oberoende test- och certifieringssystem för läderprodukter.
Vi är OEKO-TEX-certifierade för att säkerställa att de material vi använder i våra produkter är fria från skadliga kemikalier.
Underhåll
Det är enkelt att ta hand om dina lammskinnsprodukter. De flesta kan fläckbehandlas med ett milt rengöringsmedel och varmt vatten. Detaljerade skötselanvisningar finns på produktens skötselrådsetikett och på vår webbplats.
00 % naturliga produkter är 100 % lätta att sköta. Det lovar vi.
Att rengöra och underhålla din lammskinnsprodukt är enkelt. De flesta kan fläckbehandlas med ett milt rengöringsmedel och varmt vatten. För detaljerade skötselanvisningar, se produktens skötselrådsetikett eller vår webbplats.
Naturliga ull-, läder- och pälsprodukter är mycket enkla att ta hand om. Fibrernas unika struktur stöter till och med bort smuts och ger en naturlig hållbarhet och robusthet. Trots detta rekommenderar vi att du läser nedanstående skötselanvisningar innan du börjar använda din NATURES Collection-produkt. Du hittar alltid individuella skötselanvisningar på varje NATURES Collection-produkt och du är mer än välkommen att kontakta vårt team för ytterligare hjälp eller frågor. Nedan finner du några allmänna skötselanvisningar och några tips och tricks för att ta hand om din NATURES Collection-produkt.
För det första, låt oss ge dig tre enkla regler att följa:
1. Dammsug, skaka eller borsta din produkt regelbundet.
2. Undvik direkt solljus för färgade produkter. På så sätt undviker du UV-skador eller blekning.
3. Ta itu med fläckar och spill så snart som möjligt.
Regelbunden dammsugning hjälper till att bibehålla de fluffiga ull- och pälsfibrerna. Kom ihåg att alltid välja den lägsta sugnivån för att undvika onödiga skador. Produkter med längre ull kan också ibland dra nytta av att borstas med en stålborste. Vänligen be NATURES Collection-teamet att förse dig med en.
Små fläckar och spill kan oftast svampas bort med en fuktig trasa och lite ljummet vatten. Om inte, följ skötselanvisningarna på din produkt eller kontakta vårt team. När du handskas med fläckar och spill är det mycket viktigt att du tar itu med skadan så snart som möjligt, eftersom våta fläckar är mycket lättare att hantera än torra fläckar.
Slutligen, kom ihåg att direkt solljus på grund av UV-strålning är ett strikt NEJ för färgade produkter. För alla naturliga färger är du mer än välkommen att lägga dem i solen.
Vi önskar dig lycka till med din NATURES Collection-produkt – vi är säkra på att du kommer att älska den. Det gör vi!
Har du fler frågor?